تور استانبول تابستان 1402

۵ بازديد ۰ نظر

تور استانبول

استانبول شهري با جاذبه‌هاي گردشگري فراوان و متنوع است كه توجه هر مسافري را به خود جلب ميكند. از طرفي تور استانبول هزينه چندان بالايي ندارد و به همين خاطر در ميان ايرانيان به يكي از تورهاي محبوب و پرطرفدار تبديل شده است. درست است كه پايتخت تركيه شهر «آنكارا» است ولي استانبول بزرگ‌ترين شهر تركيه بوده و قسمتي از آن در قاره اروپا و قسمت ديگرش در قاره آسيا واقع شده است.

دو قاره اروپا و آسيا در تنگه بسفر استانبول به هم وصل ميشوند و اين تنگه به عنوان معروف‌ترين منطقه ديدني در استانبول شناخته ميشود. ايران در همسايگي كشور تركيه قرار دارد و با آن داراي مرز مشترك زميني است. از طرفي تور استانبول تركيه نسبت به ساير تورهاي خارجي، قيمت كمتري دارد. از اين رو گردشگران ميتوانند به راحتي سفر به تركيه را تجربه كنندو خاطرات خوشي را براي خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

همچنين تورهاي لحظه آخري استانبول از نظر قيمت بسيار مقرون به صرفه هستند و شما ميتوانيد با استفاده از اين تورهاي ارزان قيمت، با پرداخت هزينه‌اي معادل با 50 درصد قيمت واقعي، به سمت استانبول حركت كنيد. لازم به ذكر است كه پرواز استانبول از شهرهاي مختلف و در ساعات مختلفي از شبانه روز انجام ميشود. ايرلاين هاي ايراني و خارجي بسياري در مسير پروازي ايران تركيه فعاليت دارند و شما مي‌توانيد با توجه به بودجه خود، بهترين گزينه‌ را انتخاب كنيد. براي خريد تور استانبول، اطلاع از قيمت پرواز استانبول و رزرو هتل در استانبول تركيه، همين امروز با كارشناسان آژانس گردشگري آهو بال تماس بگيريد.

 

روش هاي سفر با تور استانبول

راحت‌ترين و سريع‌ترين روش براي سفر به استانبول، استفاده از تور هوايي استانبول است، زيرا شما خيلي سريع و بي دردسر به مقصد خود ميرسيد. اما اگر بنا به دلايلي همچون كمبود بودجه، ترس از پرواز و علاقه به بازديد از شهرهاي مختلف، نميخواهيد از تور استانبول هوايي استفاده كنيد، پيشنهاد ما به شما خريد تور زميني استانبول است. تور زميني تركيه سفري اقتصادي و مقرون به صرفه‌تر را براي شما به ارمغان ميآورد و باعث ميشود در طول سفر از شهرهاي بسياري ديدن كنيد.

براي رزرو بليط قطار تهران استانبول و يا بليط اتوبوس تهران استانبول،مي‌توانيد به سايت آژانس گردشگري .......... مراجعه كرده و ساعت و تاريخ حركت خود را مشخص كنيد. گاهي اوقات در طول سال، آژانس‌هاي مسافرتي تور استانبول را با رزرو هتل‌هاي متنوع و  چارتر كردن پرواز، به صورت لحظه آخري ارائه ميكنند. بنابراين شما ميتوانيد تورهاي استانبول را با بليط رفت و برگشت، راهنماي فارسي زبان، ترانسفر فرودگاهي، هتل، بيمه مسافرتي، گشت شهري و سيمكارت رايگان خريداري كرده و همه اين امكانات و خدمات را با كمترين قيمت در اختيار داشته باشيد.

 

تور استانبول هوايي

اگر دوست داريد به راحت‌ترين و سريع‌ترين شكل ممكن به استانبول تركيه برسيد، بايد از تور هوايي استانبول استفاده كنيد. به اين ترتيب ميتوانيد بدون دغدغه و خستگي در عرض 3 ساعت و 30 دقيقه به استانبول برسيد. خوشبختانه پروازهاي مستقيم تهران استانبول، با ايرلاين‌هاي متنوع داخلي و خارجي، انجام ميشود. از اين رو مسافران ميتوانند از طريق فرودگاه امام خميني، پرواز مستقيم و راحتي از تهران به استانبول خريداري كنند.

 

 پروازهاي مستقيم تهران استانبول با چه ايرلاين‌هايي انجام مي‌شود؟

همانطور كه گفتيم ايرلاين‌هاي مختلف داخلي و خارجي پروازهاي استانبول را ارائه ميدهند. به عنوان مثال ايرلاين‌هاي خارجي مانند هواپيمايي پگاسوس و هواپيمايي تركيش، پروازهاي مستقيم تهران استانبول را انجام مي‌دهند. پروازهاي غير مستقيم تهران استانبول نيز با هواپيمايي امارات و هواپيمايي قطر ايرويز صورت مي‌گيرد. در حال حاضر برخي ايرلاين‌هاي ايراني همچون هواپيمايي ماهان، هواپيمايي آسمان، هواپيمايي قشم اير، هواپيمايي ايران ايرتور، هواپيمايي معراج و هواپيمايي ايران اير نيز پروازهايي را به مقصد استانبول انجام ميدهند.

مسلما اگر پرواز و هتل خود را از ميان گزينه‌هاي ارزان قيمت انتخاب كنيد، هزينه تور شما به شدت كاهش مي‌يابد. شما با انتخاب كلاس پروازي پايين‌تر و يك ايرلاين داخلي، مي‌توانيد با قيمتي بسيار كمتر از حد معمول، سفر به استانبول را تجربه كنيد. بنابراين در زمان خريد بليط هواپيما، به نوع ايرلاين، كلاس پروازي و تاريخ و ساعت آن توجه كنيد. به عنوان مثال روزهاي پرواز  ايرلاين هاي موجود، به شرح زير هستند:

  • هواپيمايي ماهان: در تمامي روزهاي هفته، در مسير رفت تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي ماهان انجام مي‌شوند.
  • هواپيمايي ايران اير: در روزهاي دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي ايران اير انجام مي‌شوند.
  • هواپيمايي ايران ايرتور: در روزهاي يكشنبه، چهارشنبه و جمعه، در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي ايران ايرتور انجام مي‌شوند.
  • هواپيمايي قشم اير: در روزهاي دوشنبه و پنجشنبه، در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي قشم اير انجام مي‌شوند.
  • هواپيمايي معراج: روزهاي چهارشنبه و در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي معراج انجام مي‌شود.
  • هواپيمايي آسمان: روزهاي دوشنبه و در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي آسمان انجام مي‌شود.
  • هواپيمايي تركيش: در تمامي روزهاي هفته، در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي تركيش انجام مي‌شوند.
  • هواپيمايي پگاسوس: روزهاي دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، در مسير تهران استانبول، پروازهاي هواپيمايي پگاسوس انجام مي‌شوند.

 

تور استانبول زميني

اگر به دنبال اين هستيد كه سفر خود به استانبول را با هزينه‌اي بسيار مقرون به صرفه تجربه كنيد، بايد از تور استانبول زميني استفاده نماييد. تور زميني در واقع يك تور ارزان استانبول است مي‌تواند لحظاتي لذت بخش را برايتان رقم بزند. براي خريد تور استانبول زميني، بايد يك پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشيد و پولهاي خود را به واحد دلار يا لير همراه ببريد.

 

انواع تور استانبول زميني

چندين روش براي برگزاري تور استانبول زميني وجود دارد كه هر كدام ويژگيهاي خاص خودشان را دارند. شما از طريق قطار، اتوبوس و ماشين شخصي خود مي‌توانيد به استانبول برويد. در ادامه به بررسي هر يك از اين روش‌ها ميپردازيم.

 

  • تور استانبول زميني با قطار

اگر قصد سفر با تور زميني استانبول را داريد و ميخواهيد با قطار حركت كنيد، بايد بدانيد كه سفر به استانبول با قطار، به شكل يكسره نبوده و  چند مرحله دارد. در مسير تور استانبول با قطار، شما بايد از شهرهاي مختلفي عبور كنيد. ابتدا با قطار‌هاي 4 ستاره رجا از تهران تا شهر وان را پشت سر ميگذاريد. سپس در شهر وان با كشتي ادامه راه را در پيش ميگيريد و از درياچه وان به بندر تات وان ميرويد. بعد از آن بايد با قطار‌هاي 4 تخته ترك از بندر تا‌ت وان به آنكارا سفر كنيد. سپس شما ميتوانيد از آنكارا سوار قطار شده و به كمك قطار‌هاي آنكارا - استانبول ، به سوي اين شهر رهسپار شويد. بايد بدانيد كه سفر با تور زميني استانبول چيزي حدود 70 ساعت طول مي‌كشد كه اين زمان ممكن است بابت چك كردن مدارك در پايانه‌هاي مرزي كمي بيشتر يا قدري كمتر شود.

 

  • تور استانبول زميني با خوردو شخصي

اگر قصد داريد با خودرو شخصي به استانبول سفر كنيد بايد بدانيد كه اين روش بسيار خسته‌كننده است و چندان پيشنهاد نميشود. شما براي استفاده از اين روش، بايد ابتدا خودرو شخصي خود را كاپيتاژ كنيد و حتما گواهينامه بين‌المللي  داشته باشيد. همچنين بايد پلاك ترانزيت بگيريد، ماشين خود را بيمه كنيد و گواهي بين‌‌المللي مالكيت خودرو‌تان را تهيه نماييد. لازم به ذكر است كه سفر با خودرو شخصي به مقصد استانبول مقرون به صرفه نيست. زيرا قيمت بنزين در تركيه بسيار زياد است و شما بايد مبلغ بسياري را بابت هزينه بنزين در نظر بگيريد.

 

  • تور استانبول زميني با اتوبوس

سفر تور استانبول زميني با اتوبوس، روش ديگري است كه طرفدران بسياري دارد. با توجه به كيفيت اتوبوس‌ها مي‌توانيد سفري راحت را تجربه كنيد. به طور كلي اغلب اتوبوس‌هاي تهران استانبول، VIP بوده و داراي 25 صندلي براي مسافران  هستند. معمولا از يكي از پايانه‌هاي اتوبوس‌ راني تهران، مانند: ترمينال غرب (ميدان آزادي) و يا ترمينال بيهقي (آرژانتين)، تور استانبول زميني با اتوبوس آغاز ميشود. زماني كه سوار بر اتوبوس‌هاي استانبول، سفر خود را به شكل زميني آغاز مي‌كنيد، در مسير خود از شهرهاي قزوين، ميانه، تبريز و مرند و ماكو عبور كرده و به مرز بازرگان مي‌رسيد. سپس بعد از انجام بررسي‌ مدارك و انجام برخي كار‌هاي اداري، از كشور خارج شده و  وارد پايانه مرزي ايران و تركيه ميشويد. در مرز نيز ميتوانيد با اتوبوس و يا با ون‌هاي ترك به سمت استانبول حركت كنيد.

 

تور استانبول ارزان و لحظه آخري

يكي از موضوعات مهمي كه در سفرهاي خارجي مطرح ميشود، بحت قيمت تور و هزينه‌هاي مورد نياز است. تور استانبول پكيج‌هاي متنوعي دارد كه هر كدام از درجه كيفي متغيري برخوردار هستند. بنابراين شما ميتوانيد متناسب با بودجه خود، يكي از تورهاي ارزان قيمت استانبول را انتخاب كنيد. براي خريد تور ارزان قيمت استانبول، شما بايد پرواز و هتل خود را از ميان گزينه‌هاي اقتصادي و يا چراتري انتخاب كنيد. آژانس گردشگري ........ با پكيج‌هاي بسيار متنوع خود، شما را عازم سفر به تركيه و شهر زيباي استانبول مي‌كند. زيرا اين مجموعه در طول سال، تور استانبول ارزان و لحظه آخري را نيز برگزار مي‌كند.

در فصل‌هايي از سال كه تعداد متقاضيان تور استانبول كاهش مييابد و گردشگران كمتر به استانبول سفر مي‌كنند، نرخ تور استانبول تركيه به كمترين ميزان مي‌رسد و تورهاي لحظه آخري يا آفرهاي ويژه‍اي ارائه ميشوند. به عنوان مثال، فصل زمستان يكي از فصول كم گردشگر براي تور استانبول است و شما مي‌توانيد در اين بازه زماني، تور استانبول ارزان قيمت و يا تور استانبول لحظه آخري را تهيه كنيد.

در مقابل، فصل‌هايي مانند بهار كه ايام نوروز را به دنبال دارند، بيشترين ميزان گردشگر و متقاضي تور را دارند. در فصل بهار و با ارائه تور نوروزي استانبول، قيمت‌ها به شدت افزايش يافته و شما براي اطلاع از نرخ تور استانبول، خريد تور، رزرو بليط و هتل در بهترين زمان‌ها، بايد از طريق وبسايت آژانس گردشگري آهو بال اقدام كنيد.

 

قيمت تور استانبول

مانند ساير تورهاي گردشگري، نرخ تور استانبول نيز تحت تأثير عوامل مختلفي است. مثلا قيمت بليط هواپيماي فرست كلاس و يا هتل‌هاي 5 ستاره استانبول، قيمت تور را افزايش ميدهند. در حالي كه اگر در برنامه سفرتان، پرواز اكونومي و هتل 2 يا 3 ستاره‌اي را انتخاب كنيد، قيمت تور استانبول را ميتوانيد به شدت كاهش دهيد. از طرفي تعداد روزهاي اقامت شما نيز ميتوانيد منجر به كاهش يا افزايش قيمت تور استانبول شود.

قيمت نهايي تورهاي استانبول، با توجه به انتخاب زمان سفر نيز متغير است. گردشگري در تاريخ‌هاي خاص و يا زمان برگزاري جشن‌ها و فستيوال‌ها، عمدتا گران‌تر است. زيرا بيشترين تقاضا و تعداد مسافران در اين بازه‌هاي زماني‌ وجود دارد و اصطلاحاً به آن «هاي سيزن» مي‌گويند. بنابراين فصلي كه در آن براي خريد تور استانبول اقدام ميكنيد نيز، بر روي قيمت نهايي تور، تأثير خواهد گذاشت.

 

چه عواملي بر روي قيمت تور استانبول تأثير مي‌گذارند؟

قيمت تور استانبول دستخوش عوامل متعددي است كه از جمله آن‌ها ميتوان به كلاس پروازي، ساعت پرواز، شركت هواپيمايي، محل اقامت، مدت اقامت تور و فصل سفر اشاره كرد. معمولا در ايام پر گردشگر مانند بهار، تابستان و يا تعطيلات زمستانه و شروع سال نو ميلادي، نرخ تور استانبول به بيشترين حد ميرسد. اما در ايام سرد سال، اواسط پاييز و اوايل زمستان، شاهد كاهش قيمت چشمگير تورهاي استانبول خواهيد بود. معمولا در اين زمان‌ها، آفر تور استانبول و تورهاي لحظه آخري و ارزان قيمت استانبول عرضه ميشوند كه متقاضيان خاص خود را دارند. شما با  كمك آژانس گردشگري ....... ميتوانيد بهترين انتخاب را براي تاريخ سفر، رزرو ايرلاين و هتل خود داشته باشيد. فقط كافيست به وبسايت اين مجموعه مراجعه كرده و يا با كارشناسان آن مشورت كنيد.

 

در تور استانبول بهتر است در كدام مناطق هتل رزرو كنيم؟

يكي از سوالاتي كه عمدتا براي بسياري از گردشگران در سفر با تور استانبول به وجود ميآيد، اين است كه كدام مناطق را براي رزرو هتل خود در نظر بگيرند. در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه بهتر است هتل يا اقامتگاه خود را در اطراف ميدان تكسيم (سلطان احمد) رزرو كنند. زيرا اين ميدان دسترسي خوبي به نواحي مختلف استانبول دارد و شما ميتوانيد به راحتي در سراسر اين شهر به گشت و گذار بپردازيد. البته توجه داشته باشيد كه هر چه هتل محل اقامت شما به مركز شهر نزديك‌تر باشد، به طبع هزينه آن نيز بيشتر خواهد شد. بنابراين اگر بودجه زيادي براي سفر خود نداريد، بهتر است هتل خود را دور از مركز شهر و در حومه استانبول انتخاب كنيد. برخي از بهترين مناطق استانبول را كه ميتوانيد هتل خود را در آن‌ها رزرو كنيد، براي شما در زير فهرست كرده‌ايم:

  • منطقه تكسيم (تقسيم) و بشيكتاش: بهترين منطقه استانبول براي اقامت در هتل‌هاي لوكس.
  • منطقه گرند بازار: بهترين منطقه استانبول براي اقامت در هتل‌هاي خانوادگي.
  • منطقه كاراكوي: بهترين منطقه استانبول براي اقامت در هتل‌هاي ارزان .
  • منطقه گرند بازار: بهترين منطقه استانبول براي اقامت در نزديكي مراكز خريد.
  • منطقه گالاتا و بشيكتا: بهترين منطقه استانبول براي اقامت علاقه‌مندان به تفريحات شبانه.

 

بهترين مدت زمان اقامت در استانبول چند روزه است؟

ابنكه تور استانبول شما چند روزه باشد، كاملا سليقه‌اي است. شما با توجه به هدف خود از سفر به استانبول، ميتوانيد تعداد روزهاي اقامت‌تان را تعيين كنيد. اما به طور كلي براي بازديد از همه جاذبه‌هاي ديدني استانبول، بايد حداقل 3 شب و 4 روز اقامت داشته باشيد. به اين ترتيب ميتوانيد مكان‌هاي گردشگري مهم، مراكز خريد و اماكن تفريحي را به راحتي ببينيد و از مدت سفر خود، نهايت استفاده را ببريد. البته هر چه تعداد روزهاي اقامت شما بيشتر باشدف ملزم به پرداخت هزينه بيشتري خواهيد بود ولي ميتوانيد تمامي مناطق مورد نظرتان را در استانبول ببينيد.

 

بهترين زمان سفر به استانبول چه موقعي است؟

بهترين فصل سفر در تور استانبول كه اصطلاحا به آن «هاي سيزن» نيز ميگويند، فصل‌هاي بهار و پاييز هستند. درست است كه براي سفر به استانبول، تقريباً همه ماه‌هاي سال مناسب هستند، اما در بهار و پاييز، كه اوج زمان گردشگري ميباشد، شما ميتوانيد علاوه بر لذت بردن از هواي معتدل و مديترانه‌اي از جشنواره‌ها، فستيوال‌ها و تخفيفات خريد بهره‌مند شويد. به اين ترتيب سفري خاطره‌انگيز خواهيد داشت و از تمامي لحظات آن لذت خواهيد برد.

در بهار، برنامه‌هاي ويژه عيد نوروز نيز وجود دارد، بنابراين تور نوروزي استانبول تركيه، يكي از گزينه‌هاي پرطرفدار براي مسافران است. اگر ميخواهيد سفري ارزان و مقرون به صرفه داشته باشيد، بايد فصل پاييز و اواسط مهر ماه را انتخاب كنيد. عمدتا در اين بازه زماني، ميزان گردشگران كمتر است و از اين رو نرخ تور استانبول نيز كاهش مييابد.

 

بهترين گزينه‌هاي خريد در تور لحظه آخري استانبول كدامند؟

مراكز خريد استانبول متنوع و ديدني هستند.. پس اگر هيجان داريد كه از بهترين مراكز خريد استانبول تركيه، پوشاك، زيورآلات و ساير لوازم مورد نيازتان را بخريد، پيشنهاد ميكنيم به مراكز خريد مدرن و يا بازارهاي سنتي استانبول برويد. بازار بزرگ استانبول، مركز خريد تركوز، پاساژ سينان، مركز خريد بي اوغلو آيش، پاساژ قديمي اوپرا اونور، سه شنبه بازار و ... از مراكز خريد ارزان استانبول هستند كه شما ميتوانيد خريدهاي بسيار ارزان قيمت و مناسبي را از آن‌ها داشته باشيد.

از طرفي مركز تجاري  كانيون استانبول، مركز خريد لوكس زورلو، استانبول مال، مركز خريد پالاديوم استانبول، مركز خريد ايستينيه پارك، و ... نيز با مغازه‌هاي متنوع و ديدني، فروشگاه‌هاي برند، سينما، رستوران، باشگاه و بسياري امكانات ديگر در دسترس شما هستند.

 

در تور لحظه آخري استانبول كدام تفريحات را تجربه كنيم؟

در شهر استانبول منطقه‌اي به نام سلطان احمد وجود دارد. در اين منطقه، اصلي‌ترين آثار تاريخي و شگفت انگيز شهر استانبول قرار دارد و شما ميتوانيد با رفتن به محله سلطان احمد،  علاوه بر بازديد از اين آثار تاريخي و كهن، به خوردن قهوه ترك، شيريني‌هاي خوشمزه تركي (باقلوا يا لوكوم) بپردازيد. همچنين ميتوانيد در اسكله امين اونو، در محدوده فاتيح استانبول قدم بزنيد و براي وعده ناهار يا شام، ماهي كبابي، دونر  كباب و يا صدف بخوريد. بعد از آن نيز ميتوانيد به بازار بزرگ استانبول با نام «كاپالي چارشي» سري بزنيد و اقلام مورد نياز و سوغاتي‌هاي زيبايي را خريداري كنيد. اگر قصد خريد از برندهاي معروف را نيز داريد، ميتوانيد مارك‌هايي همچون آرماني، زارا، پرادا، ديور و شنل را از مركز خريد ايستينه در خيابان كادسي و محله پينار تهيه كنيد.

 

تفريحات رايگان در استانبول كدامند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.